Persbericht - Ronald Giphart en Harold Hamersma in nieuw seizoen 'De Wit, Rosé & Roodtrip'

0
0
0
s2smodern

Schrijver Ronald Giphart en wijnjournalist Harold Hamersma keren vanaf zondag 18 maart terug op 24Kitchen in het tv-programma 'De Wit, Rosé & Roodtrip'. In dit tweede seizoen, dat acht afleveringen telt, vormt het indrukwekkende landschap van Zuid-Afrika het decor. In het programma vliegen Giphart en Hamersma naar de andere kant van de evenaar om op zoek te gaan naar de oorsprong van Zuid-Afrikaanse wijn. Een roadtrip voert de twee liefhebbers langs plekken als Stellenbosch, Franschhoek, Paarl en Kaapstad.

Tot op de dag van vandaag trekken Nederlanders naar Zuid-Afrika om wijn te verbouwen. Het is daarom  niet verwonderlijk dat Giphart en Hamersma juist in dit wijnland op zoek gaan naar de geschiedenis van 'de wijn'. Ronald Giphart: "Het is onmogelijk om door Zuid-Afrika te reizen en niet geraakt te worden door het fascinerende land, de bijzondere mensen, de wurgende tegenstellingen en de geweldige wijnen."

Zo bezoeken Giphart en Hamersma onder ander de Township Winery in Township Langa, gaan ze langs bij de Nederlandse wijnboeren Mariette en Eric Verhaak van wijnhuis Groot Parys en maken ze een spectaculaire luchtballonvaart over wijnvelden van de 'the Paarl Wine Route'. Ook worden de Longridge en Simonsig Wine Estate bezocht en wordt er uiteraard een typische 'braai' (Zuid-Afrikaanse barbecue) bijgewoond op een ongewone plek.

Ronald Giphart hoefde niet lang na te denken over een tweede seizoen van 'De Wit, Rosé & Roodtrip'. "Reizen met Harold Hamersma is een feest, want hij weet verschrikkelijk veel van wijn en brengt dat hilarisch onder woorden."

Ook Harold Hamersma kijkt tevreden terug op de reis door Zuid-Afrika.

"Tijdens deze laatste reis ben ik diep onder de indruk geraakt van de enorme kwaliteitsverbetering van de wijnindustrie. Veel wijnmakers -van townships wineries tot super premium estates- wisten mij positief te verrassen. Met name de biologische wijnbouw heeft er een enorme vlucht genomen!’" aldus de wijnkenner.

'De Wit, Rosé en Roodtrip' is een samenwerking tussen 24Kitchen, South African Tourism en Wine in Moderation (WIM) en is vanaf zondag 18 maart elke zondag om 17.00 uur te zien op 24Kitchen. 

Verantwoord genieten

Tijdens de reis staat verantwoord genieten van wijn centraal. 24Kitchen en de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW) hebben de handen ineengeslagen om samen meer bewustwording te creëren over bewust genieten van wijn. Dit is een onderdeel van de Wine in Moderation-campagne van de KVNW. Wine in Moderation (WIM) is een campagne waarin het genieten van wijn, maar drinken met mate centraal staat. Zo laten Hamersma en Giphart kijkers zien hoe bewust te genieten van een goed glas wijn.

###

Over 24Kitchen

24Kitchen is het platform voor alles wat met eten en koken te maken heeft. Via de tv-zender, de website 24Kitchen.nl en sociale media biedt 24Kitchen dagelijks culinaire inspiratie. 24Kitchen is voor meer dan zes miljoen huishoudens in Nederland vrij te ontvangen: in het basispakket van Ziggo, KPN, Caiway, Tele2 en Delta op kanaal 24, maar ook via Glashart Media (kanaal 247), Multivisie TV (kanaal 19) en bij CanalDigitaal in het BasisHD-pakket op kanaal 64. 

Kijk voor meer informatie op 24Kitchen.nl. Of volg 24Kitchen op FacebookTwitterInstagram en YouTube.