kvnw nieuw met datum2

Persbericht: Klazien Vermeer ontvangt KVNW Wijnrank

Maandag 28 maart jl. heeft Klazien Vermeer, voormalig opleidingsmanager van de Wijnacademie, tijdens het KVNW Symposium in Haarlem, de KVNW Wijnrank ontvangen. Zij ontving deze onderscheiding uit handen van de voorzitter van de KVNW, de heer Peter van Houtert.

Klazien Vermeer was gedurende 11 jaar verantwoordelijk voor de organisatie van - onder andere - de Vinologenopleiding van de Wijnacademie. Zij was voor studenten, docenten en het bedrijfsleven hét aanspreekpunt voor de Wijnacademie. Onlangs trad zij terug om zich meer op haar eigen Wijnschool te kunnen richten.

Peter van Houtert - zelf enige tijd bestuurslid van de Wijnacademie - prees in zijn speech de enorme inzet en het enthousiasme van Klazien, waarmee zij vele docenten aan de Wijnacademie wist te binden: “Klazien was kritisch en accuraat en altijd gericht op verdere verbetering en modernisering van het onderwijs bij de Wijnacademie” aldus van Houtert. “Ze heeft de Wijnacademie echt verder gebracht”.

De KVNW Wijnrank bestaat sinds 1987. De KVNW Wijnrank is een blijk van waardering voor het positioneren van wijn als cultuurgoed in de samenleving.

In het verleden kregen onder andere Adriaan van Dis, Joop Braakhekke, Astrid Joosten, Hubrecht Duijker, Harold Hamersma, Ton Wortelboer, John Bindels en Jan van Lissum dezelfde onderscheiding. De KVNW bevordert onder andere de kennis van en over wijn en stimuleert een verantwoorde consumptie.